Heljarödsgårdens vänner

Bli en Heljarödsgårdens vän!

Stämmer du in i gårdens längtan att få vara en oas i Nordvästra Skåne? Bli då en Heljarödsgårdens vän! Heljarödsgårdens vänner benämner vi de människor, unga som gamla, som på ett eller annat sätt vill stötta gårdens vision och arbete. Som Heljarödsgårdens vän får man mail och/eller brevutskick årligen där info ges om vad som händer. Alla gåvor, förböner och praktisk hjälp tas tacksamt emot.

Medlem i föreningen Om du mer konkret vill vara med och stötta gården och även ha möjlighet att påverka gårdens arbete och framtid, kan du bli medlem i föreningen Heljarödsgården. Då betalar man medlemsavgift på 200 kr per person (obs varje år!) till Bg 833-6869. Skriv namn, e-mail eller telefonnummer, och ”medlemsavgift” som meddelande.

Förbön I Ps. 105:3 står det: ”De som söker Herren må glädja sig av hjärtat. Fråga efter Herren och hans makt, sök alltid hans ansikte”.
Varje onsdag kl. 19.30 samlas en grupp på gården för att be för platsen men också för regionen. Hit är alla välkomna att dela bönegemenskapen.

Gåvor Heljarödsgårdens ekonomi bärs av uthyrningar men också av enskilda gåvor från vänner och medlemmar. Med hjälp av de enskilda gåvorna har vi möjlighet att restaurera och anordna egna verksamheter som bönedagar. Många små bäckar blir snabbt en å! Vi vill uppmuntra dig att bli en 100 kr-givare (100 kr i månaden). Ger du redan 100 kr i månaden vill vi utmana dig att ge 100 kr till. Gåvor ger du enklast genom vårt bankgironummer 833-6869 eller via Swish-nr 1230498741.

Tack för din gåva.

Arbeta Varje vecka finns det frivilliga som ser om gården och stöttar med andra praktiska bitar. Då och då anordnas särkilda arbetsdagar på gården, som blir en fantastisk möjlighet att komma med vänner och koppla av en dag i vacker och god miljö, genom att använda händerna i bland annat trädgården.

Välkommen att bidra och/eller dela gemenskapen!